SPOTKANIE Z PIOSENKĄ
Spotkanie z Piosenką - Warsztaty Wokalne z Gwiazdą
Zajmujemy się organizacją Warsztatów Wokalnych pt.
„SPOTKANIE Z PIOSENKĄ”
Zajęcia prowadzi m.in. Gwiazda Polskiej Sceny Estradowej
Danuta Błażejczyk
„Muzyka jest scenografią uczuć”
„Gdzie słyszysz śpiew tam wejdź, tam ludzie dobre serca mają, źli ludzie nigdy nie śpiewają”
Muzyka łagodzi obyczaje, łączy ludzi, jest sposobem na przyjemne spędzanie czasu i możliwością spełniania swoich marzeń. Śpiew w naszej kulturze istnieje od zawsze, w muzyce ludowej, rockowej, jazzowej, popowej gości w naszych domach i sercach. Do dziś szkoły, ośrodki kultury i różne placówki pomagają młodym ludziom odkrywać siebie dzięki muzyce. Liczne festiwale piosenki w Polsce i poza jej granicami tylko czekają na nowych wokalistów.
Dziecko poprzez śpiew może spełniać swoje marzenia, rozwijać talent i pasje, a także kształtować swoją osobowość. Uczy się jak bez stresu i paraliżującej tremy prezentować umiejętności przed szeroką publicznością, poszerza swoje horyzonty oraz poznaje wielu młodych wartościowych ludzi. „Spotkania z piosenką” mają na celu uświadomienie młodemu człowiekowi jego wyjątkowości. Poprzez zajęcia z dykcji, emisji głosu i interpretacji piosenki uczestnicy warsztatów mogą efektywnie rozwijać umiejętności. Dzięki nam odkryjesz swoją indywidualność!!! Podczas zajęć z Danutą Błażejczyk młodzież poznaje tajniki sztuki wokalnej zarówno od strony technicznej jak i praktycznej. A wszystko to dzięki wieloletniemu doświadczeniu artystki.
Danuta Błażejczyk swoją przygodę z piosenką, rozpoczęła jako bardzo młoda osoba. Brała udział w wielu amatorskich festiwalach i przeglądach piosenki. W 1985 uzyskała zawodowe uprawnienia estradowe i otrzymała propozycję współpracy z Włodzimierzem Korczem i Wojciechem Młynarskim. Ich piosenką „Taki cud i miód” zadebiutowała w 1985 na profesjonalnej scenie piosenki w Opolu, gdzie zdobyła nagrodę specjalną za indywidualność artystyczną. Nagrała pierwszy album "Danuta Błażejczyk: Taki cud i miód". Śpiewała w widowisku muzycznym „Złe zachowanie” w reż. Andrzeja Strzeleckiego i w kabarecie „Pod Egidą” Jana Pietrzaka. Grała i śpiewała w musicalu „Nunsense” i „Fame”, a także w serialu „Lokatorzy”
Współpracowała z orkiestrami Big Warsaw Band, Alex Band i Górny Orchestra oraz z muzykami jazzowymi, m.in. Andrzejem Jagodzińskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Pawłem Perlińskim, Januszem Zabieglińskim i Bogdanem Hołownia. Nagrała wiele płyt i wystąpiła w wielu programach telewizyjnych i radiowych.
W dalszym ciągu koncertuje i nagrywa. Jest w trakcie przygotowań do premiery swojej najnowszej płyty.
Założycielka i prezes Fundacji Apetyt na Kulturę (FAnK), mającej status Organizacji Pożytku Publicznego, a zajmującą się promowaniem młodych artystów oraz produkcj ambitnych i ciekawych artystycznie przedsięwzięć z dziedziny muzyki, teatru i malarstwa i literatury.
Warsztaty obejmują
Zajęcia z dykcji
Jak mówić i śpiewać poprawnie, jak radzić sobie z „trudnościami” języka polskiego w tekstach piosenek. Nauka przez zabawę, wiersze i łamańce językowe. Ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne, uczące jak „rozgrzewać” i przygotować aparat mowy.
Emisja głosu
Nauka prawidłowego oddychania, wyrównanie rejestrów, podparcie oddechowe, swoboda artykulacji i prawidłowa dykcja, czyli wszystko to, co sprawia że głos brzmi tak jak powinien, wywołuje pozytywne emocje u słuchających. Śpiewamy lekko, dźwięcznie ze świadomością swoich walorów głosowych. Zajęcia mają pokazać w jaki sposób śpiewać i mówić poprawnie, aby nie męczyć siebie i innych. Minimalny wysiłek a zachwycający efekt.
Interpretacja
Jeżeli chcesz aby cała publiczność wsłuchana była w Twój śpiew, śpiewaj tak, aby rozumiano słowa piosenki, a także wierzono w emocje, które przekazujesz. Interpretacja to pewne gesty, postawa, zachowania, za pomocą których przekazujemy swoje uczucia. Nic tak nie pomaga w tym względzie, jak rozumienie tekstu. Ktoś kto nie rozumie co śpiewa, jest „nieszczery”- słuchając go, zawsze będziemy odnosić wrażenie, że jest to „niedoskonale.”
Dobór repertuaru
Piosenka powinna „pasować” do człowieka jak rękawiczka do ręki. Jak więc wybrać odpowiednią piosenkę? Na co zwrócić uwagę? Co zrobić, by nie była „za dorosła”? Na te i inne pytania, postaramy się odpowiedzieć na naszych warsztatach.
Podkłady muzyczne
Każda osoba, która weźmie udział w warsztatach, otrzyma podkłady muzyczne, jako materiały pomocnicze do dalszej pracy, oraz możliwość konsultacji mailowych po zakończeniu warsztatów.